Cele mai mari provocări ale digitalizării branșei de transport

Acești trei pași de digitalizare schimbă întreg procesul de transport

Distribuit aici ...
23.07.2019

Discrepanța între nivelul digitalizării firmelor mari și mici/mijlocii este încă destul de mare.  În timp ce firmele mari de logistică lucrează de mai mult timp, digitalizat, firmele mici și mijlocii nu-și pot permite achiziționarea unui software complex. Ce anume este necesar pentru a răspunde cerințelor și tendințelor sau pentru a concura cu marii jucători a branșei?

Acești trei pași de digitalizare schimbă întreg procesul de transport
Distribuit aici ...

Serviciile de bază digitalizate care influențează mulțimea și infrastructura tehnică stabilă creează condițiile participării în Supply Chain Management digital. Pentru toți participanții lanțului de aprovizionare este destul de important ca să digitalizeze anumiți pași, optimalizând astfel tot procesul de transport. Iată trei exemple:

 

1.    eCMR: Mai puțină administrare și mai mult control

Cel mai important document, pe lângă comanda de transport, este scrisoarea de trăsură, denumit și CMR-ul, sau în curând eCMR sau CMR electronic. Ideal, acest document este creat în depozit, automat și electronic și trimis, așadar transportatorul poate accesa pe telefon sau tablet. Cu aceasta sunt reduse considerabil eforturile birocrației și se mai pot aștepta si la alte efecte pozitive. Deoarece în cazul în care și documentele de confirmare ale mărfii livrate, prescurtat și PoD (proof of delivery, este generat electronic, ele pot fi procesate mai ușor și digital.

Acest lucru în practică, este benefic atât pentru transportatori, cât și pentru case de expediții, ne explică dl. Dmitry Yatckevich din partea Asociației Intarnaționale de Transportatori BAMAP (http://bamap.org): "Testele referitoare la eCMR sunt deja în plină desfășurare. Nu s-a clarificat încă, ce se va întâmpla cu documentele însoțitoare, cum ar fi listele de ambalare, certificate sau specificații pe format de hârtie. “ Cea mai mare provocare, din punctul de vedere al lui  Yatckevichs  este semnătura electronică obligatorie.

După părerea lui, transportatorii sunt suficient de flexibili, pentru a se putea adapta acestei situații noi.

 

 2.    POD (proof of delivery): Termene mai scurte de plată și documentație digitală

Documentul de predare – proof of delivery –  va fi realizat în viitor în cadrul eCMR. În momentul de față transportatorul predă documentele corespunzătoare către casa de expediție și ulterior sunt rtimise prin poștă către client. Acest lucru înseamnă pentru companiile de transport costuri de expediere și muncă suplimentară. În plus, se extinde și procesul de plată. Deoarece se va face plata serviciului aferent, numai după ce documentul a fost primit de client. Deci, se poate întâmpla ca casele de expediţii să aștepte plata până la trei luni după transport. Dacă documentele ar fi digitalizate, ar fi semnificativ mai rapid tot procesul, prin urmare și plățile vor putea fi declanșate mult mai rapid. Acest lucru face posibil ca veniturile să fie mai previzibile și, astfel, companiile să aibă mai multă libertate financiară. În plus, împreună cu eCMR, datele privind mișcarea vehiculelor sunt colectate astfel încât rutele să poată fi monitorizate mai atent și datele pot fi trimise în timp real. După părerea lui Yatckevich, există încă întrebări fără răspuns: "Pe de o parte, digitalizarea POD accelerează primirea plăților la companiile de transport. Pe de altă parte, aceasta înseamnă, de asemenea, că casele de expediții contractanți trebuie să plătească mai devreme. Acesta ar putea încurca planificarea lor.

 

3.    Management dinamic al rampelor:

Utilizarea inteligentă a datelor GPS aduce o altă înaintare,  în ceea ce privește problemele legate de rampă. Prin combinarea datelor telematice și a gestionării sloturilor de timp, se vor rezolva problemele ambuteiajelor de trafic de la intrarea și ieșirea din depozite. În practică, pentru aceasta, furnizorul de servicii de transport asigură acces la datele sale de GPS. Acestea sunt comparate în mod regulat cu datele de poziție ale autocamionului și operatorului rampei îi va fi trimis timpul de sosire calculat cu precizie. Previziunile exacte scurtează timpul de așteptare al conducătorilor auto și în cazuri ideale îl chiar elimină. Acesta se poate baza de timpi reali. Reprezentantul BAMAP consideră că aceasta este o mare inovație pentru branșa: "Faptul că au avut loc seminarii întregi pe această temă  la cea de-a patra ediție a târgului de transport logistic (04.-07.06.2019) din München arată cât de important este pentru fiecare participant din lanțul de aprovizionare să abordeze problema rampei".

 

Concluzii

Pașii menționați în articol arată clar că eficiența transportului poate fi sporită, în special, prin îmbunătățirea comunicării între toți actorii implicați. Aceasta înseamnă nu numai conectarea tuturor participanților, ci și o comunicare centralizată: „Aceasta este principiul Smart Logistics System al TIMOCOM. Ajutăm în comunicarea dintre participanții și sisteme, fără a prelua rolul executiv în procesul propriu-zis.“, zice Philipp Schmidt, manager de portfoliu de la TIMOCOM. Pentru a realiza acest lucru, TIMOCOM trebuie să adapteze la nevoile clienților săi. Scopul trebuie să fie digitizarea companiilor mici, pentru că numai atunci pot profita și cei mari.

 

 

 

 

Mai multe informații despre TIMOCOM găsiți la www.timocom.ro

sus pe pagină

Accept faptul că acest site de web foloseşte cookies pentru statistici, conţinut şi reclame personalizate. Detalii