Germania interzice petrecerea pauzei de odihnă de la sfârșitul săptămânii în autocamion

Distribuit aici ...
09.05.2017

Se prevede că deja din aprilie conducătorilor auto li se va interzice să-și petreacă pauza de odihnă de la sfârșitul săptămânii în cabina autocamionului. Pauza de odihnă săptămânală scurtă, de 24 de ore, poate fi petrecută, în continuare, în cabina vehiculului.

Pentru a obține această interdicție s-au luptat cu vehemență, timp de patru ani, membrii asociației „Actie in de Transport e.V.”, câțiva parlamentari social-democrați și jurnaliștii de la „Fernfahrer”. Pe de o parte, aceștia au dorit astfel să-i reprezinte pe conducătorii auto din Europa de Est, care sunt deseori plecați din țară pentru mai multe luni. Pe de altă parte au sperat ca, printr-o armonizare paneuropeană a prevederilor legale, controalelor și amenzilor, să pună capăt luptei prețurilor în Europa de Vest și creșterii prețurilor transporturilor.

„Actie in de Transport” a cerut chiar, printr-o petiție înaintată Parlamentului, ca toți conducătorii auto să se întoarcă în țara angajatorului cel puțin la fiecare al doilea sfârșit de săptămână. Acest lucru contravine însă dreptului la libera circulație, conform căruia autoritățile nu pot impune nimănui în ce țară sau localitate să-și petreacă timpul. Prin urmare, s-a hotărât numai ca pauza săptămânală să fie petrecută „în afara vehiculului”.

Criticii se tem însă că această interdicție va influența prețurile transporturilor la fel de puțin ca interdicțiile similare existente deja în Belgia, Franța și Olanda și că mulți dintre conducătorii auto vor trebui să-și petreacă sfârșitul de săptămână în sate de containere, în loc de patul din cabina autocamionului.

Hotărârea Parlamentului

https://www.bundesrat.de/SharedDocs/drucksachen/2017/0201-0300/205-17.pdf?__blob=publicationFile&v=5

Primele informații referitoare la această hotărâre care au apărut în presa de specialitate germană sunt din păcate și fără excepție, incomplete și incorecte. Problema la modificarea legii: Legislativul a introdus amenzi pentru petrecerea pauzei săptămânale în cabina autovehiculului, dar nu a formulat totodată și o interdicție care să interzică petrecerea sfârșitului de săptămână în cabină. La prima privire această structură neobișnuită pare un lucru făcut de mântuială, explicație sunt însă controversele dintre CDU și SPD pe această temă. Astfel s-a ajuns la un compromis.

Cu aceeași ocazie s-a hotărât prin lege că numai pauza săptămânală scurtă (de 24 de ore), nu și cea normală (de 45 de ore) poate fi petrecută în autocamion.

Ce înseamnă acesta mai exact pentru conducătorii auto?

Dacă cineva, de exemplu, este văzut de Poliție într-o sâmbătă dimineața și apoi din nou duminică seara în cabina autocamionului într-o parcare de pe autostradă, Poliția va presupune că este vorba numai despre pauza săptămânală scurtă, de 24 de ore. Responsabilitatea de a dovedi timpul petrecut în cabină revine Poliției, ca și până acum. Conform situației juridice actuale din Germania, conducătorul auto nu poate fi învinuit pentru acest sfârșit de săptămână. Însă: Poliția poate verifica timpul trecut și în cazul în care conducătorul auto a avut o pauză scurtă și la sfârșitul de săptămână trecută, va avea o problemă. Nu va fi amendat pentru sfârșitul de săptămână curentă, dar va fi amendat pentru cel de săptămâna trecută. Conducătorul auto va plăti apoi 60 de euro, iar firma 180, pentru fiecare oră de pauză lipsă din cele 45 de ore prevăzute de lege. Nivelul amenzii rezultă din Catalogul amenzilor. Ambii vor fi contravenienți. Dacă autocamionul a staționat, de exemplu, 30 de ore, conducătorul auto trebuie să plătească de 15 ori 60 de euro = 900 de euro, iar firma o sumă triplă.

În acest moment se poate numai specula dacă o astfel de amendă va fi validată de o instanță judecătorească. Legea va intra în vigoare săptămâna viitoare și desigur că numai după aceea se va putea spune ceva despre cum va influența controalele practice efectuate de BAG și Poliție. Se presupune însă că primele controale din Germania vor fi efectuate în zona de graniță cu Belgia și Franța, deoarece mulți dintre conducătorii auto intră în Germania datorită interdicțiilor de la sfârșitul de săptămână din aceste țări, iar parcările de autocamioane din zona de graniță sunt mai aglomerate decât cele din restul țării.

 

 

sus pe pagină

Accept faptul că acest site de web foloseşte cookies pentru statistici, conţinut şi reclame personalizate. Detalii