skip navigation
22.01.2021

No-Deal-Brexit: Consecințele pentru logistică în Europa și Regatul Unit

Ce urmări ar avea pentru transporturi ieșirea nereglementată a Regatului Unit?

Transporturile din și spre Regatul Unit

Mai sunt numai șase săptămâni: Chiar dacă evoluția curentă a lucrurilor creează speranțe pentru un last minute deal, un Brexit nereglementat nu poate fi încă exclus. Aceasta ar avea efecte serioase asupra exporturilor germane și europene. Ce ar însemna un No-Deal-Brexit pentru domeniul logisticii dacă nu se întrevede nicio soluție clară?

 

Care ar fi consecințele ieșirii nereglementate a Regatului Unit pentru domeniul transporturilor? Mai multe în Comunicatul de service de la TIMOCOM.
Distribuit aici ...

Efectele Brexit și No-Trade-Deal asupra firmelor de logistică

Deja de la începutul anului 2020 Regatul Unit a părăsit UE în mod oficial, iar perioada de trecere politică va expira la finalul anului. Până acum reprezentanții guvernului britanic și diplomații UE nu au reușit să ajungă la un acord. Un transport de marfă eficient este însă strâns dependent de securitate și stabilitate. Însă parametrii după care vor lucra conducătorii auto și casele de expediții din ianuarie 2021 rămân parțial neclare.

 

Incertitudinea momentană legată de rezultatul Brexit îngreunează planificarea în numeroase domenii. Pentru procesele logistice, provocările constau, printre altele, în domeniul legislației economice externe, a vămurilor, impozitelor, contractelor și asigurărilor. În cazul în care se va ajunge totuși la un No-Deal-Brexit, comerțul cu Regatul Unit se va supune reglementărilor Organizației Mondiale a Comerțului (OMC). Toate persoanele și mărfurile vor trebui verificate la graniță, ceea ce va duce la aglomerări și întârzieri. Firmele de logistică și transporturi navale care activează pe relația UE - Regatul Unit vor trebui informate și vor trebui să se conformeze cu noile autorizații și cerințe documentare. Un efort suplimentar enorm pentru cele aproximativ 17 000 de autocamioane care circulă zilnic între Calais (Franța) și Dover (Regatul Unit). Conform unui studiu efectuat de Imperial College London, o pierdere de timp de numai două minute per autocamion poate duce la un ambuteiaj de până la 47 de kilometri. Numai portul Dover este utilizat zilnic de peste 10 000 de autocamioane. Până acum numai aproximativ patru procente trebuiau să treacă prin vamă. Procesele de vămuire mai stringente vor duce la întârzieri și costuri suplimentare: În cel mai rău caz, guvernul britanic prevede cozi la granița Kent de până la 7000 de autocamioane. Guvernul a început deja să pregătească funcționarii vamali pentru creșterea poverii birocratice.

 

Schimbări pentru conducătorii auto din UE

În decursul pandemiei COVID-19, guvernul britanic a creat planuri pentru introducerea controalelor totale la frontieră începând cu 1 ianuarie. În plus a fost readusă la viață „Operation Brock”: Un tronson de autostradă de 25 de kilometri din Kent va fi rezervat pentru conducătorii auto în cazul în care se va ajunge la un Brexit no deal. O barieră de beton mobilă poate fi amplasată acolo relativ rapid, pentru a reduce cozile și întârzierile de la canal.

 

Guvernul a implementat, în plus, diverse sisteme online, care vor fi obligatorii de la 1 ianuarie 2021. Conducătorii auto cu mărfuri de peste 7,5 tone vor trebui, de exemplu, să completeze mai întâi un formular online, pentru a achiziționa un așa-numit „Kent Access Permit” (permis de trecere). Aici trebuie să existe de la început certitudinea că sunt îndeplinite toate cerințele necesare pentru intrarea în țară, respectiv import. Autocamioanele care nu dețin permisul corespunzător vor primi o amendă de 325 de euro și vor

trebui să aștepte în parcările provizorii până la prezentarea noilor documente. Guvernul britanic hotărăște în plus, cu claritate, printr-un plan actualizat pentru managementul viitor al frontierelor, că din octombrie 2120 toți cetățenii UE vor avea nevoie de un pașaport pentru a intra în Regatul Unit. Acest lucru este valabil, desigur și pentru toți transportatorii din Spațiul Economic European și Elveția. Cartea de identitate personală nu va mai fi suficientă.

Din ianuarie 2021 logistica din Europa și Regatul Unit va fi mai complicată decât niciodată, deoarece devine încet evident că un No-Deal-Brexit este foarte probabil. IHK a creat preventiv un website care cuprinde toate modificările viitoare relevante pentru firmele de transport și transportatori. Noi le recomandăm clienților TIMOCOM să-l verifice în mod regulat.

Mai multă noutăți și tendințe din domeniul logisticii pot fi găsite în Newsletter-ul nostru.

Buton <Abonați-vă acum la Newsletter>

 

Rămâneți la curent

 

Deoarece în acest moment există încă adaptări și modificări ale legislației, guvernul britanic a emis un Manual pentru transportatori, făcut public în 18.11.2020. Noi le recomandăm tuturor clienților TIMOCOM cu comenzi spre și dinspre UK să verifica în mod regulat acest manual.

 

 

 

 

Extrase din manual:

  • Licența comunitară: Operatorii din UE trebuie să fie licențiați în țara în care își au sediul și să posede asupra lor o copie a licenței comunitare.
  • Cabotajul: Operatorii UE pot efectua în continuare cabotaj în Regatul Unit.
  • Documentația pentru conducătorii auto și vehicule: Operatorii din UE care activează pe relația cu Regatul Unit trebuie să poată prezenta o dovadă de asigurare a vehiculului și remorcii.

 

De la 02 noiembrie 2020 există, în plus, 45 de centre de informare în parcările de pe autostradă britanice și la diverse treceri de frontieră. Aici conducătorii auto vor fi informați, în diverse limbi, despre toate modificările și documentele necesare în viitor.

Mai multă noutăți și tendințe din domeniul logisticii pot fi găsite în Newsletter-ul nostru.

Abonați-vă acum la Newsletter

 

sus pe pagină