Conferinţa anuală a transportatorilor expres de mărfuri din România
Povestea continuă...

Într-o economie care începe să gâfâie, pe o piață a transporturilor care acuză scăderi și o lichiditate redusă, zona transporturilor express își urmează cursa proprie, presărată de discrepanțe, și se pregătește de recesiune, fără a renunța însă la investiția în flote. Ajunsă la cea de-a cincea ediție, conferința anuală dedicată acestui segment continuă tradiția, întreruptă în 2018. Așezată într-o zonă de nișă, piața de transport express trebuie să se pregătească pentru noi provocări, generate inclusiv de specificul său. Modificările din zona industriei auto, principalul client al cărăușilor români din acest domeniu, reducerea substanțială a producției în fabricile care furnizează piese pentru zona diesel și derapajele pe care, în mod normal, le generează, transferul de la diesel la benzină, în zona hibrid sau către electric, se fac deja simțite.
Într-o economie care începe să gâfâie, pe o piață a transporturilor care acuză scăderi și o lichiditate redusă, zona transporturilor express își urmează cursa proprie, presărată de discrepanțe, și se pregătește de recesiune, fără a renunța însă la investiția în flote. Ajunsă la cea de-a cincea ediție, conferința anuală dedicată acestui segment continuă tradiția, întreruptă în 2018.
Evoluția costurilor cu personalul...
Zsolt Gogucz a precizat că, în zona IT, un procent de 87% continuă să lucreze utilizând pixul și hârtia și cel mult un soft Excel, numai 13% investind pentru achiziția de soluții TMS și ERP. El a precizat că 55% dintre companiile care au făcut obiectul sondajului nu au un buget planificat pentru 2019. Care sunt, însă, resursele care pot genera creșterea afacerii? În opinia a peste 70% dintre respondenți, contactele și relațiile, urmate, la o distanță destul de mare, de contracte și, apoi, de resursa umană, pentru ca pe locurile următoare să se afle experiența managerială, limbile străine și capitalul. „Sunt și câteva companii care dețin totul și nu mai au nevoie de nimic”, a mai arătat organizatorul conferinței. Principalele surse ale comenzilor sunt, în prezent, pe această piață, în ordinea în care au fost menționate, bursele de transport, grupurile Skype, contractele, e-mail-ul și târgurile și expozițiile. În concluzie, mai mult de jumătate dintre managerii care au răspuns la chestionarul realizat de organizatorul Conferinței Anuale a Transportatorilor Express din România se așteaptă la o perioadă de criză, fără ca încă, în unele cazuri, să fi fost luate măsuri de pregătire pentru recesiune. Dacian Paladi, consultant în afaceri, cu o experiență de peste 30 de ani în domeniu, a oferit participanților la conferință câteva recomandări.
Cum te pregătești de criză ?
· Revezi în detaliu bugetul personal/al familiei și al celor care depind de tine. Sigur te descurci cu mult mai puțin decât acum.
· Revezi în detaliu bugetul și situația financiară a companiei/companiilor tale.
· Economisește în perioadele de creștere – și pentru nevoile proprii, și pentru companie· Nu ezita să ai o discuție cu un expert în procedurile insolvenței. Nu te speria de această idee, pentru că un astfel de instrument reduce presiunea exercitată de creditori asupra companiei, oferind posibilitatea unei redresări asistate. De menționat că atunci când deschizi singur procedura de insolvență, îți poți alege administratorul judiciar, lucru care nu mai este valabil în cazul în care demersurile sunt făcute de altcineva.
· Nu uita că afacerile presupun risc.
Poți gestiona mai bine lucrurile dacă apelezi la un consultant, care are o imagine de ansamblu asupra pieței și cunoaște practici care au dat rezultate, inclusiv în alte domenii. „În pregătirea pentru criză, trebuie să va uitați unde este hardcore-ul afacerii dumneavoastră”, a arătat Dacian Paladi, precizând că, în multe situații, poate consta în oameni sau baze de date. Pe de altă parte, în lipsa clienților, toate își pierd importanța. „Poți avea cele mai noi camioane, cei mai ambițioși angajați tineri sau cel mai performant soft, dar nu valorează nimic dacă nu ai și clientul care acceptă să plătească în plus pentru aceasta. Un client care a acceptat să îi transporți marfa din punctul A în punctul B ți-a acordat încredere, iar pe această bază poți să mai vinzi ceva. Fii atent care sunt elementele pe care s-a construit puntea de încredere cu clientul. Poate fi vorba despre o persoană. Acea persoană reprezintă o valoare pentru firmă.” Dar, chiar mai mult decât atât, atitudinea contează. „Nu vă comportați cu ceilalți cum nu ați vrea să se comporte alții cu voi. Nu vă lăsați sălbăticiți de criză și fiți corecți”, a recomandat, în final, Dacian Paladi. Până la urmă, economia are, în mod ciclic, perioade de creștere sau de recesiune și fiecare, într-un fel sau altul, își găsește soluția proprie, iar povestea continuă...
Meda IORDAN