Cele mai mari provocări ale digitalizării branșei de transport
Acești trei pași de digitalizare schimbă întreg procesul de transport

Discrepanța între nivelul
digitalizării firmelor mari și mici/mijlocii este încă destul de mare. În timp ce firmele mari de logistică lucrează
de mai mult timp, digitalizat, firmele mici și mijlocii nu-și pot permite
achiziționarea unui software complex. Ce anume este necesar pentru a răspunde
cerințelor și tendințelor sau pentru a concura cu marii jucători a branșei?
Serviciile de bază digitalizate care
influențează mulțimea și infrastructura tehnică stabilă creează condițiile
participării în Supply Chain Management digital. Pentru toți participanții
lanțului de aprovizionare este destul de important ca să digitalizeze anumiți
pași, optimalizând astfel tot procesul de transport. Iată trei exemple:
1. eCMR: Mai puțină administrare și mai mult control
Cel mai important document, pe lângă
comanda de transport, este scrisoarea de trăsură, denumit și CMR-ul, sau în
curând eCMR sau CMR electronic. Ideal, acest document este creat în depozit,
automat și electronic și trimis, așadar transportatorul poate accesa pe telefon
sau tablet. Cu aceasta sunt reduse considerabil eforturile birocrației și se
mai pot aștepta si la alte efecte pozitive. Deoarece în cazul în care și
documentele de confirmare ale mărfii livrate, prescurtat și PoD (proof of
delivery, este generat electronic, ele pot fi procesate mai ușor și digital.
Acest lucru în practică, este benefic
atât pentru transportatori, cât și pentru case de expediții, ne explică dl.
Dmitry Yatckevich din partea Asociației Intarnaționale de Transportatori BAMAP
(http://bamap.org): "Testele referitoare la eCMR sunt deja în plină
desfășurare. Nu s-a clarificat încă, ce se va întâmpla cu documentele
însoțitoare, cum ar fi listele de ambalare, certificate sau specificații pe
format de hârtie. “ Cea mai mare provocare, din punctul de vedere al lui Yatckevichs este semnătura electronică obligatorie.
După părerea lui, transportatorii sunt
suficient de flexibili, pentru a se putea adapta acestei situații noi.
2. POD (proof of delivery): Termene mai scurte de plată și documentație digitală
Documentul de predare – proof of
delivery – va fi realizat în viitor în
cadrul eCMR. În momentul de față transportatorul predă documentele
corespunzătoare către casa de expediție și ulterior sunt rtimise prin poștă
către client. Acest lucru înseamnă pentru companiile de transport costuri de
expediere și muncă suplimentară. În plus, se extinde și procesul de plată.
Deoarece se va face plata serviciului aferent, numai după ce documentul a fost
primit de client. Deci, se poate întâmpla ca casele de expediţii să aștepte
plata până la trei luni după transport. Dacă documentele ar fi digitalizate, ar
fi semnificativ mai rapid tot procesul, prin urmare și plățile vor putea fi
declanșate mult mai rapid. Acest lucru face posibil ca veniturile să fie mai
previzibile și, astfel, companiile să aibă mai multă libertate financiară. În
plus, împreună cu eCMR, datele privind mișcarea vehiculelor sunt colectate
astfel încât rutele să poată fi monitorizate mai atent și datele pot fi trimise
în timp real. După părerea lui Yatckevich, există încă întrebări fără răspuns:
"Pe de o parte, digitalizarea POD accelerează primirea plăților la
companiile de transport. Pe de altă parte, aceasta înseamnă, de asemenea, că
casele de expediții contractanți trebuie să plătească mai devreme. Acesta ar
putea încurca planificarea lor.
3.
Management dinamic al rampelor:
Utilizarea inteligentă a datelor GPS
aduce o altă înaintare, în ceea ce
privește problemele legate de rampă. Prin combinarea datelor telematice și a
gestionării sloturilor de timp, se vor rezolva problemele ambuteiajelor de
trafic de la intrarea și ieșirea din depozite. În practică, pentru aceasta,
furnizorul de servicii de transport asigură acces la datele sale de GPS.
Acestea sunt comparate în mod regulat cu datele de poziție ale autocamionului
și operatorului rampei îi va fi trimis timpul de sosire calculat cu precizie. Previziunile
exacte scurtează timpul de așteptare al conducătorilor auto și în cazuri ideale
îl chiar elimină. Acesta se poate baza de timpi reali. Reprezentantul BAMAP
consideră că aceasta este o mare inovație pentru branșa: "Faptul că au
avut loc seminarii întregi pe această temă
la cea de-a patra ediție a târgului de transport logistic
(04.-07.06.2019) din München arată cât de important este pentru fiecare
participant din lanțul de aprovizionare să abordeze problema rampei".
Concluzii
Pașii menționați în articol arată clar
că eficiența transportului poate fi sporită, în special, prin îmbunătățirea
comunicării între toți actorii implicați. Aceasta înseamnă nu numai conectarea
tuturor participanților, ci și o comunicare centralizată: „Aceasta este
principiul Smart Logistics System al TIMOCOM. Ajutăm în comunicarea dintre
participanții și sisteme, fără a prelua rolul executiv în procesul
propriu-zis.“, zice Philipp Schmidt, manager de portfoliu de la TIMOCOM. Pentru
a realiza acest lucru, TIMOCOM trebuie să adapteze la nevoile clienților săi.
Scopul trebuie să fie digitizarea companiilor mici, pentru că numai atunci pot profita
și cei mari.
Mai multe informații despre TIMOCOM găsiți la www.timocom.ro