Strategii pentru o firmă de transport eficientă și de încredere
Eliminarea blocajelor în domeniul transporturilor

Eliminarea
blocajelor în domeniul transporturilor
Luna decembrie
este în numeroase domenii una dintre cele mai active perioade ale anului.
Datorită comerțului de sezon transportatorii și comercianții se confruntă,
printre alții, cu o intensificare a circulației mărfurilor. Hanna
Cwojdzińska cunoaște aceste lucruri prea bine. Ea este societară la firma
de logistică FreeGo Logistic, specializată în import, export, cabotaj și
transport intern. Fiind o transportatoare cu experiență rezolvă situații
dificile și intervine deseori ca „pompier”, după cum îi place să-și spună.
Principiile principii, cum sunt securitatea, responsabilitatea, diversitatea și
managementul eficient al timpului, pe care a fost clădită marca FreeGo
Logistic, ajută la depășirea provocărilor.
Verificarea
transportatorului înainte de încheierea contractului
FreeGo
Logistic activează în Polonia din 2011. Pe baza experienței, a know-how-ului și
a cunoștințelor în domeniu conducerea firmei poate evalua corect riscurile
diverse din activitatea de zi cu zi – iar cu ajutorul sistemelor de management
introduse și al elementelor conceptuale Kaizen le poate reduce la minimum.
„Nu
încheiem contracte de transport cu orice ofertant”,
explică Hanna Cwojdzińska. „Transportatorii sunt supuși în prealabil unei verificări
interne. Noi nu verificăm numai dacă există licențele și certificatele
necesare. Verificăm în detaliu și asigurarea de răspundere civilă, în special
în ceea ce privește acoperirea, nivelul și modul de plată a primei de
asigurare. Dacă, de exemplu, prima de asigurare este împărțită în rate de 400
de zloți, în general acesta nu este un semn bun pentru situația financiară a
firmei. De asemenea, comparăm și datele de avizare cu specificațiile
asigurării, deoarece este posibil ca un transportator să ne ofere o cursă cu un
vehicul care nu este cuprins în asigurare. Dacă firma nu ne îndeplinește
cerințele de securitate, nu vom colabora.”
Criteriile
de verificare stricte sunt valabile și pentru angajați. FreeGo Logistic nu
angajează pe oricine. Toți candidații trebuie să fi absolvit o școală și să
promoveze un test intern. Clienții firmei cunosc aceste condiții speciale de
angajare și le apreciază. „Abordarea noastră atentă și multistratificată
a aspectelor de securitate reprezintă avantajul nostru concurențial”,
explică Hanna Cwojdzińska. Această securitate depinde de numeroși factori.
Deoarece firma de transport accesează piața internațională online pune un preț
deosebit pe soluțiile digitale, care furnizează informații transparente și fac
posibilă verificarea rapidă a documentației altor firme: „Pentru că în
profilul firmei pot fi introduse toate documentele necesare, nu mai trebuie să
le solicităm partenerilor și alte documente. Totul se găsește într-un singur
loc și astfel este economisit un timp prețios. În plus, TIMOCOM pune un
preț la fel de mare ca noi pe verificări și de aceea putem colabora cu
transportatori deja evaluați.”
Disponibilitate permanentă și responsabilitate
„Lucrul în domeniile logistic și al transporturilor este cu
program non-stop”, admite Hanna
Cwojdzińska. „Trebuie să fim online în permanență. Servicii extinse pentru clienți înseamnă
preluarea răspunderii pentru marfă de la încărcare până la descărcare”,
completează ea.
Timpul
nu trebuie subapreciat în această branșă. De aceea este important să fie
utilizat și gestionat cu competență. Nu întâmplător firmele sunt interesate în
instrumente pentru managementul timpului. De aceea, FreeGo Logistic apreciază
noutățile din sistemul Smart Logistic, în special noua pagină de start, mai
clară: „Când caut sau am nevoie de ceva funcția de căutare trebuie să fie
intuitivă, iar sistemul să poată fi utilizat fără probleme”, remarcă
angajata de la FreeGo Logistic. „În activitatea de zi cu zi structura
simplă a sistemului TIMOCOM reprezintă un avantaj față de alte soluții IT,
deseori prea complicate. Viteza și operarea simplă și intuitivă sunt pe primul
loc în domeniul nostru”, subliniază ea.
Acordarea
și preluarea comenzilor pe termen scurt
În
perioadele de vârf, ca de exemplu de Crăciun, se ajunge deseori la situații
critice. Se pot ivi conflicte de interese. Pe de o parte sunt clienții, care
doresc livrarea rapidă a mărfurilor, iar pe de cealaltă parte sunt conducătorii
auto, care doresc să ajungă devreme acasă pentru a-și petrece sărbătorile cu
familia. Sistemul TIMOCOM reunește interesele ambelor părți. Aceasta integrează
mărfurile și vehiculele. Cu ajutorul căutării pe zone de la TIMOCOM este
posibil ca un vehicul nici să nu staționeze pentru a aștepta marfa și nici să
nu se întoarcă gol din străinătate. De asemenea, oferă soluții pentru
beneficiarii care necesită un transport pe termen scurt.
Soluții pentru provocări pe termen scurt
Constanța și soluțiile sigure garantează echilibrul necesar pe
piața dinamică a transporturilor. Pentru ca un prestator de servicii de
logistică să poată reacționa suficient de rapid la problemele ivite în lanțul
de aprovizionare trebuie să dispună de o organizare excelentă a lucrului și de
procese de lucru inteligente, pentru care experiența și politica firmei de
logistică sunt piloni de bază. În afară de acestea, foarte importantă este
colaborarea de încredere între angajații firmei, precum și colaborarea la nivel
extern, cu clienții.
Domeniul
logisticii și al transporturilor se supune schimbărilor neîntrerupte și în
special prevederile legale se modifică în permanență. Evoluția depinde de
numeroși factori, printre care economici și demografici. În aceste condiții
dificile – și nu numai în perioada încărcată de Crăciun – au un avantaj
concurențial firmele care știu cum să găsească soluții pentru provocările din
activitatea de zi cu zi.