21.07.2020

Transporturile frigorifice în Europa

Personalizările în masă pe banda de viteză

Cererea în creștere de produse congelate de pe piața Europeană necesită soluții logistice.
Consumatorii apreciază confortul. La bucătărie recurg tot mai des la produse de conveniență din congelator. Peste 46 de kilograme de alimente congelate sunt, de exemplu, consumate în Germania pe cap de locuitor în fiecare an, conform Institutului german pentru produse congelate, tendința fiind în creștere. „Dorința de soluții alimentare simple și convingătoare, cu gust bun și de înaltă calitate este pe departe cel mai important promotor de pe piața produselor alimentelor congelate”, informează institutul. Numai în Germania, în 2018 au fost realizate vânzări în valoare de 14,75 de miliarde de euro în produse congelate, conform raportului furnizat de Statista.

Consumatorii apreciază confortul. La bucătărie recurg tot mai des la produse de conveniență din congelator. Peste 46 de kilograme de alimente congelate sunt, de exemplu, consumate în Germania pe cap de locuitor în fiecare an, conform Institutului german pentru produse congelate, tendința fiind în creștere.

Această tendință se constată în întreaga Europă și este amplificată de persistența pandemiei corona. Cei care trebuie să reunească între cei patru pereți nu numai munca și gospodăria dar de exemplu, să se ocupe de copii, recurg mai degrabă la convenabilitatea alimentelor congelate. Acest comportament modificat al consumatorilor își are originea însă cu mult înainte crizei și care drept cauză, în primul rând, noile food trends, cât și curiozitatea consumatorilor față de nou.

Conveniență sau mărfuri proaspete: Cererea este ridicată, dar cu variații puternice

Recurgerea la pizza, cartofi prăjiți și alimente gata preparate congelate este semnul unui comportament modificat al consumatorilor. Acest lucru nu poate rămâne fără urmări pentru logistică, deoarece conform experților se modifică structura livrărilor de marfă. Comenzile plasate la furnizori urmează tendințele în salturi și mai puțină constant, dar din ce în ce mai frecvent ajung în comerț ca personalizări în masă.

Prognoza: cu 20 până la 30 de procente mai multe transporturi frigorifice în Europa în 2020

Tendințe actuale ca superalimentele sau alimentația vegană determină și ele evoluția din domeniul logisticii produselor proaspete. Pentru ca algele, fructele goji sau rodiile să-și păstreze renumele ca minuni alimentare bogate în vitamine, acestea trebuie transportate într-un interval de temperatură de 2 - 7 grade Celsius.

„Constatăm în întreaga Europă o creștere continuă a transporturilor frigorifice”, spune David Moog, Product Manager la furnizorul de servicii IT TIMOCOM. Astfel, numărul ofertelor de mărfuri pentru transporturi frigorifice în domeniile Frigo și Thermo din bursa de transporturi TIMOCOM  a crescut prin cele 618 227 de oferte de mărfuri pentru transportat în decembrie 2019 față de aceeași lună a anului precedent (375 085) cu peste 60 de procente. În săptămânile trecute, tendința în creștere acreării de stocuri de către populație, în special în domeniul produselor congelate, a dus la o explozie a cererii”. Este de așteptat un plus de 20 până la 30 de procente în domeniul transporturilor frigorifice, conform estimării analiștilor.

O soluție: Redefinirea lanțurilor de aprovizionare

Printre prestatorii de servicii care utilizează TIMOCOM pentru gestionarea transporturilor frigorifice se numără și firmele membre ale asociației de termologistică Transfrigoroute Deutschland. Pentru a păstra structura de mărime mijlocie a peisajului logistic și a îmbunătăți în permanență performanțele transportatorilor asociația se bazează pe o cooperare partenerială și orientată spre dialog între toți cei implicați. Astfel se poate face față la vârfurile de moment și totodată pot fi evitate cursele fără încărcătură. Pentru domeniul în creștere și în același timp specializat al transporturilor cu temperatură controlată aceasta este o provocare deosebită.

Soluțiile IT, cum este Smart Logistics System de la TIMOCOM, care cuprind o rețea de clienți din întreaga Europă, își aduc un aport important la aceste eforturi. Acestea sunt un instrument pentru revalorificarea lanțurilor de aprovizionare existente, care sunt supuse atât unei cereri variabile, cât și influențelor externe, ca de exemplu lockdown-urile și care impun în toate domeniile un grad ridicat de flexibilitate.

 

Descărcare comunicat de presă
sus pe pagină