skip navigation

Va schimba corona derularea plăților în logistică?

Interviu cu Alexander Oebel, jurist TIMOCOM, Director Debt Collection & Legal Affairs

Distribuit aici ...
17.02.2021

Doriți sprijin la managementul creanțelor?

Comandați acum inkasso

Dacă a fost depășit termenul de plată al unei facturi, Inkasso International Service îi poate ajuta pe clienți să-și recupereze banii. Are succes în aproximativ 86 de procente din cazuri. Juristul TIMOCOM, Alexander Oebel, șef al serviciului inkasso, explică în interviu succesul acestui serviciu. În plus, analizează efectuarea plăților la timp în logistică și oferă sfaturi pentru ceea ce trebuie avut în vedere la derularea plăților.
Distribuit aici ...

Domnule Oebel, descrieți-ne pe scurt rolul dumneavoastră.
La TIMOCOM răspund pentru domeniul juridic, în special serviciul inkasso. În esență este vorba despre soluționarea diferendelor dintre clienți și gestionarea aspectelor juridice ale firmei.

 

Dacă suntem deja la acest subiect: De ce este deosebit serviciul inkasso de la TIMOCOM?
implementarea rapidă a managementului creanțelor dintr-o perspectivă neutră față de toate părțile. Noi ajutăm când intervin diferențe între părțile contractuale, în special peste granițele țării sau când trebuie depășite barierele de limbă, pentru ca să puteți avea și mâine o prezență profesională pe piață. Pentru clienții noștri este o ușurare să știe că au alături un partener de nădejde, împreună cu care pot depăși aceste probleme.

 

Care sunt aceste probleme?
Din experiență, acestea nu sunt neapărat probleme de natură juridică. Deseori dificultățile sunt în comunicare. Aici este vorba în principal despre probleme omenești - mărunțișuri, neînțelegeri, bariere. În astfel de cazuri vă putem susține, împreună cu echipa noastră internațională, în peste 27 de limbi.  Fiind specializați în logistică și transporturi, putem aborda problema cu clientul fără ocolișuri. Un birou inkasso este implicat deseori când un datornic nu reacționează și contactul se întrerupe. Noi putem restabili comunicarea dintre creditor și debitor din poziția de intermediar neutru. Pentru aceasta verificăm cazul pe baza documentației și putem astfel soluționa întrebări deschise la nivel faptic.  TIMOCOM s-a dedicat simplificării proceselor logistice, din care face parte și regularizarea fluxului plăților.

 

Cum s-a schimbat situația economică a multor firme de transport ca urmare a coronavirusului?
Pe de o parte vedem că situația a evoluat foarte diferit în anumite domenii. Situația de pe piață s-a schimbat. Pentru anumite mărfuri a crescut cererea, iar altele nu mai sunt cerute deloc. Transportatorii și casele de expediții, care dețineau până acum un segment larg de clienți, au trebuit să șteargă anumite domenii de pe lista clienților. Firmele de transport care, de exemplu, livrau alimente, hârtie igienică sau, acum, vaccinuri, au înregistrat o cerere crescută. Cel puțin temporar, unele firme de transport și logistică au trebuit însă să-și reducă cheltuielile, de exemplu prin retragerea parcului auto sau introducerea unui program redus de lucru pentru o parte dintre angajați. Măsura în care vor fi suficiente ajutoarele guvernamentale pentru a susține firmele pe termen lung în situațiile în care profitul este minim rămâne de văzut, însă fiecare firmă are o structură a costurilor individuală.

 

S-a schimbat situația plății facturilor în domeniul logisticii ca urmare a situației curente?
Pe piață se constată o precauție crescută. Răbdarea la prefinanțarea prestărilor de servicii a scăzut în domeniul logisticii. Dacă un prestator a efectuat mai multe transporturi pentru o firmă, în domeniul transporturilor era obiceiul emiterii unei singure facturi cumulative. În situația în care se ajungea la acumularea plăților, aceste creanțe erau trimise cumulat la serviciul inkasso pentru procesare.

Odată cu corona această situație s-a schimbat. Prestatorii nu mai așteaptă la fel de mult după scadența termenului de plată și trimit deseori separat facturile neachitate. În general am constat mai degrabă o creștere a achitării la timp a facturilor, care este în beneficiul profitabilității firmelor.

 

Unde mai există un necesar de măsuri pentru ca firmele de transport și logistică să-și optimizeze procesele de transport și să-și mărească profitabilitatea?
Anumite probleme pot fi preîntâmpinate. În numeroase domenii ale logisticii sunt derulate încă procese de transport analogice. Acestea fac ca derularea să fie supusă din principiu erorilor.

Mărfurile trebuie întotdeauna să ajungă din A în B. Acesta este un proces fizic, care nu poate fi înlocuit – însă continuă în cea mai mare parte sub formă analogică. Recepția mărfurilor este confirmată printr-un aviz de livrare. Aici începe un proces lent și supus erorilor, în special când livrările trec, de exemplu, prin patru sau cinci mâini. Livrarea este confirmată în scrisoarea de trăsură și avizul este redirecționat – către toți cei implicați în lanțul de transport. Astfel, un CMR clasic are patru copii, este documentul doveditor principal pentru transportul efectuat și prin urmare, pentru îndeplinirea contractului de livrare. Toți cei implicați în transport sunt foarte interesați să primească o copie în original.

Acest aviz de livrare este însă trimis numai rareori direct beneficiarului, deoarece rămâne în camion și de multe ori este purtat în cursele următoare, înainte ca șoferul să se întoarcă la birouri. Astfel avizele necesare pentru facturare sosesc cu întârziere și duc, mai departe, la întârzierea plății prestației contractuale. Prin această modalitate de derulare există și un risc suplimentar ca documentele de transport să nu fie predate corect la firma de transport. Dacă originalul se pierde prin poștă, dovada efectuării transportului se complică. Deseori copiile nu sunt acceptate. În acest mod se creează un lanț lung al comunicațiilor, care poate prezenta dificultăți. Soluția poate fi o variantă digitală.

 

Cum poate ajuta digitalizarea mai mult logistica în situația actuală?
Trecerea la gestionarea electronică a documentației poate fi foarte utilă pentru logistică, în special în aceste timpuri, deoarece și la firmele de transport și casele de expediții personalul de la birouri este redus, datorită, de exemplu lucrului de acasă. Schimbul documentelor pe hârtie este și mai îngreunat în situația curentă. Spre deosebire de aceasta, documentele gestionate digital pot fi procesate chiar și mai rapid. Legislația dă mână liberă documentației electronice. Ce nu știu mulți: în instanță și documentele scanate sau copiate au forță juridică. În scopuri de impozitare, de regulă documentele de transport sunt digitalizate oricum.

 

Deci această etapă poate fi implementată și mai curând în lanțul procesual?
Întrebarea pe care o pun toți beneficiarii este dacă marfa a ajuns cu bine. Răspunsul poate fi dat și de un document scanat. Sfatul meu: La fiecare proces ar trebui să se verifice dacă este posibilă o variantă electronică și în caz afirmativ să se convină de la început. În cadrul termenului de plată poate, de exemplu, să fie folosită varianta electronică pentru face posibile întrebări, a elimina lacune în comunicare și a activa termenele de plată. Originalul poate fi trimis ulterior prin poștă, dacă este necesar. Scopul ar trebui să fie pentru ambii parteneri menținerea unui traseu al plății cât mai scurt. Astfel se economisesc timp, bani și nervi.

Eu apreciez că în perioada corona se va impune și mai mult derularea electronică a transporturilor. În domeniul logisticii pot fi digitalizate și mai mult numeroase procese. Printre acestea se numără și modalitățile de plată.

Aveți o creanță neachitată? Apelați online la serviciul inkasso de la TIMOCOM, foarte simplu și cu calculatorul taxelor veți obține anticipat o transparență totală a costurilor.

Comandați acum inkasso

 

Următoarele pot fi, de asemenea, de interes pentru dumneavoastră:

Inkasso – o poveste de succes: Mega Pol Trans se bazează pe TIMOCOM Inkasso International

Cât de importantă este rețeaua digitală pentru viitorul logisticii?

Astfel planificați transportul produselor proprii în mod individual, pe baza datelor

sus pe pagină