Schimbare a mentalității în comerțul cu servicii de transport

De ce firmele care au mărfuri de transportat ar trebui să includă din nou logistica în activitatea de bază

Distribuit aici ...
26.05.2017

Industria se află în acest moment în una dintre cele mai mari tranziții tehnologice din ultimele decade: Imprimarea 3-D, comunicarea între mașini, Internet Of Things și Big Data influențează conexiunile dintre clienți și furnizori – iar prin aceasta lanțul de aprovizionare individual. ca parte a acestui lanț și achiziția de servicii de transporturi s-a schimbat semnificativ.

Între om, mașină și date

Influența din ce în ce mai mare a digitalizării și a automatizării ne schimbă nu numai modul de comunicare, ci determină și trendurile în comportamentul consumatorilor. Posibilitatea de a comanda online oricând are efecte atât asupra producției, cât și a livrărilor. Dacă, de exemplu, în seara aceasta, un „Influencer” mediatic (sau în română un creator de opinii influent) publică într-un serviciu social online, cum este Instagram, o imagine cu noi adidași, cei care îl urmează vor dori să facă același lucru: Configurare a adidașilor după bunul plac, introducere în coșul de cumpărături virtual, plată și de preferat să fie primiți deja mâine. În special în industriile textile și electronică ritmul de comandare devine astfel neregulat, iar dimensiunea loturilor de producție mai mică.

Soluții agile vs. planificare pe termen lung

Pentru producția, comerțul și transportul acestor mărfuri planificarea pe termen lung devine tot mai dificilă. Beneficiarii din producție și comerț trebuie să-și reconsidere modalitățile de achiziție a serviciilor de transport. Aici platformele de transporturi digitale oferă posibilitatea de a găsi rapid capacități de transport libere și prestatori de servicii de transport adecvați. Gunnar Gburek, Head of Business Affairs la cea mai mare platformă de transport din  Europa, TimoCom, explică: „Achiziția de servicii de transport prin intermediul platformelor digitale nu pune în niciun caz sub semnul întrebării contractele-cadru. Dimpotrivă: este important să stabilizăm procesele existente. Atunci eu, ca achizitor, mă pot concentra asupra comenzilor care nu pot fi planificate și care, datorită lipsei timpului, de cele mai multe ori sunt rezolvate sub optim. Platforma de transport TimoCom este o soluție adițională pentru a răspunde la oscilațiile pieței și a veni în întâmpinarea necesităților clienților.“

Motive bune pentru o achiziție digitală a serviciilor de transport
Posibilitatea de a găsi prestatorul de servicii de transport adecvat la orice oră și de a nu renunța la capacitatea de negociere. Conform dlui Gburek acestea sunt argumente decisive pentru a lua din nou sub control logistica transporturilor: „În viitor provocarea va fi să se livreze clientului ceea ce dorește să aibă deja mâine – și pe cât posibil numai mâine și nu poimâine. De aici nu trebuie să rezulte neapărat un trend, care să ducă direct, din nou, la o relație de afaceri de durată.”
Dl Gburek estimează că firmele care au marfă de transportat se bazează în acest moment pe contracte pe termen lung în proporție de până la 80%. Cei care consideră că un contract-cadru înseamnă o garanție a prețului se înșală. „Într-un contract-cadru, care se întinde pe un interval de timp mai lung, se poate decide numai un preț mediu estimat. Prestatorul de servicii trebuie să includă o marjă de preț, deoarece nu se știe cum va evolua piața. Aceasta înseamnă că prețul real al pieței poate fi determinat numai în timp real, direct de pe piața contractelor pe termen scurt”, spune dl Gburek.

Prețul singur nu este și nu va fi nici în viitor, pentru multe dintre firmele de producție și comerț, factorul decisiv pentru alegerea unui prestator de servicii. În primul rând este important să nu renunțe la flexibilitate, explică dl Laskowski, director de logistică la Grupul MC-Bauchemie: „Calitatea extraordinară, ofertele de servicii stabile și realiste, soluțiile orientate spre clienți, în plus față de standarde, reprezintă cheia unei relații de succes cu clienții”.

Optimizarea lanțului de aprovizionare datorită influenței asupra transporturilor
În timp ce comportamentul consumatorilor și al clienților poate fi influențat numai într-un mod limitat, lanțul de aprovizionare poate fi optimizat țintit ca urmare a creșterii controlului pe care îl deține. Platformele de transporturi digitale oferă exact această oportunitate, de a căuta transporturi rapid, simplu și sigur într-un cerc de utilizatori bine definit.

Cine dorește să înceapă să utilizeze atribuirea digitală a comenzilor de transport trebuie să aibă în vedere, în afară de numărul mare de oferte și interfața intuitivă, neutralitatea și standardele de securitate ridicate. Cele din urmă susțin și liniile directoare de conformare ale firmei proprii.

Mai multe informații despre TimoCom le găsiți pe www.timocom.ro

sus pe pagină

Accept faptul că acest site de web foloseşte cookies pentru statistici, conţinut şi reclame personalizate. Detalii