TimoCom Transportbarometer: Se accentuază criza depozitelor

Volum de transport de marfă peste mediu în continuare

Distribuit aici ...
30.01.2018

Depozite de mărfuri libere în Europa sunt din ce în ce mai rare Acest lucru arată și barometrul de transport de la TimoCom. În trimestrul patru al anului 2017, pe cea mai mare platformă europeană de transport, la 71 de oferte de transport de marfă au fost doar doar 29 de oferte de depozitare.

Pentru întregul an 2017, barometrul de transport TimoCom are un raport mediu de marfă-vehicule de 70:30 în Europa. În septembrie 2017, a fost înregistrată cea mai mare rată de mărfuri, de 78%. Ce înseamnă acest lucru: Un număr din ce în ce mai mare de mărfuri care trebuie transportate de la A la B, la care sunt disponibile tot mai puține camioane libere.

"Comportamentul de cumpărare pe piața europeană al transporturilor s-a schimbat considerabil într-un timp foarte scurt. Acolo unde clienții își alegeau partenerii de transport, astăzi transportatorii, în timp real, îsi aleg marfa pentru capacităţile lor. S-a schimbat perspectiva căutării, afirmă purtătorul de cuvânt al companiei TimoCom, Gunnar Gburek, având în vedere raportul din 2017.

Comportamentul de căutare pe piața europeană a transporturilor, care poate fi văzut în raportul de marfă- vehicule, a fost mai echilibrat în aceeași perioadă a anului precedent: Cu o rată de 53:47, barometrul de transport TimoCom a raportat doar un excedent mic de marfă în al patrulea trimestru al anului 2016.

 

Care sunt cauzele care stau în spatele acestei dezvoltări?

Conjunctura bună. Economia germană se află într-o accelerație. Barometrul economic al Institutului German pentru Cercetare Economică (DIW Berlin) arată creșterea peste medie a produsului intern brut în trimestrul IV 2017 la 109,4 puncte. Consecința: Creșterea semnificativă a volumului de transport.

 

Din ce în ce mai puțini șoferi de camioane. Potrivit Asociației germane de transport și logistică (DSLV), cel puțin 45.000 de șoferi de camioane lipsesc în prezent în Germania. Sunt din ce în ce mai puțini, deoarece nu este o profesie atractivă. Forțele armate germane, în calitate de cel mai mare antrenor de șoferi, nu mai există , iar printre consecințele se numără chiar și după mai mulți ani, puținele spații de încărcare disponibile.

 

Noua perioada de odihnă săptămânală. De la mijlocul anului trecut, șoferii de camioane din Germania nu mai au voie să-și petreacă odihna săptămânală regulată în vehiculul lor, ci într-un alt loc cu spații de dormit potrivite. Acest lucru costă timp prețios și, prin urmare, reduce disponibilitatea capacităților existente de transport de marfă.

 

Cu toate acestea, Gburek vede și efecte pozitive ale acestei dezvoltări: "Sunt vremuri bune pentru transportatori. Profesia va primi din nou o apreciere mai mare, iar salariile vor crește. Șoferul va fi din nou văzut pentru ceea ce este: un partener indispensabil într-un lanț de aprovizionare care asigură bogăția și puterea economică în țara noastră ".

 

Chiar și astăzi, transportatorii independenți își pot alege clienții și pot să-și asigure cele mai profitabile comenzi. Acest lucru va duce la un nou echilibru de putere pe piață: Antreprenorul de transport va fi capabil să se detașeze de dependențe și să își ofere serviciile pe piață în mod direct sau independent prin intermediul schimburilor de mărfuri, afirmă Gburek. În cele din urmă, întreaga industrie ar putea beneficia de acest lucru: "Transportul va fi din nou mai atractiv."

sus pe pagină

Accept faptul că acest site de web foloseşte cookies pentru statistici, conţinut şi reclame personalizate. Detalii