Viitorul aparține desfășurării autonome a transporturilor

Gunnar Gburek, de la TimoCom, explică efectul conducerii autonome a vehiculelor asupra desfășurării transporturilor în viitor

Distribuit aici ...
20.10.2017

Autocamioanele care se conduc singure reprezintă numai începutul. Viitorul aparține desfășurării autonome a transporturilor, spune Gunnar Gburek. Purtătorul de cuvânt al firmei care deține cea mai mare platformă de transporturi din Europa aruncă o scurtă privire asupra viitorului digital al logisticii.

Tehnologiile inovatoare se lovesc de administrația analogică

Convoaiele de elefanți intră în faza de testare. Lanțul de transporturi conectat într-o bandă invizibilă se numește platooning. Astfel transportul mărfurilor trebuie să devină mai eficient. Și mai ecologic. Dar ce aduce această manevră de cuplare spectaculoasă dacă suprafața de încărcare a camionului interconectat este goală? Dacă documentele de însoțire a mărfii sunt încă trimise prin fax? Și administrarea comenzilor se face manual?

Pentru Gunnar Gburek, Company Spokesman la TimoCom, autocamioanele robotizate și cele de tip platoon sunt numai părți ale unui lanț de transporturi care se poate împotmoli nu pe stradă, ci mai probabil în spatele unui birou. „Cine dorește să aibă așteptări realiste de la autocamioanele autonome trebuie să se asigure că și procesele administrative legate de comenzile de transport se vor desfășura autonom”, spune Gburek. „Altfel tehnologiile inovatoare vor rămâne împotmolite în epoca de piatră analogică.”

De la intrarea comenzilor până la emiterea facturilor: procesele care se pot autocontrola continuu vor impulsiona dezvoltarea autocamioanelor autonome, este convins Gburek. În același timp va fi valorificată activitatea dispecerilor și a personalului administrativ. „IT-ul elimină activitățile repetitive și îi susține pe angajați să obțină performanțe maxime în funcția pe care o dețin.”

 

Costurile de administrare a comenzilor pot fi reduse cu o treime

Un alt pas important în lumea transporturilor autonome a fost făcut de TimoCom în lunile trecute. Acum utilizatorii pot să-și desfășoare aici afacerile pe cale digitală, cu ajutorul noii aplicații TC Transport Order. Cine folosește acest sistem își poate reduce costurile administrative cu cel puțin o treime, spune Gburek.

Și cum arată viitorul? Autocamioanele care se conduc singure, next level, vor fi, din punctul de vedere al purtătorului de cuvânt de la TimoCom, un modul de servicii integrat în Internetul Lucrurilor (IoT). În această lume mașinile vor ști după ce cantități de produse executate vor trebui să lanseze o comandă de transport. Paleții de marfă vor deveni purtători de sarcină inteligenți, care își vor transmite greutatea totală spre platforma de transporturi. Vehiculele parcheză automat la HUB, la ușile rulante cu capacități de încărcare-descărcare disponibile.

Numeroase inovații tehnologice rezultate din digitalizare sunt deja realitate sau în faza de testare. Pentru ca logistica și transportul rutier de marfă să fie optimizate sustenabil va trebui să aibă loc în multe firme o schimbare a modului de gândire: „Interconectarea în rețea are rolul de a transmite date. Este greu chiar și pentru unele firme care au recunoscut avantajele digitalizării”, remarcă Gburek.

„Spațiul pentru marfă va rămâne în continuare ceea ce este deja”


Ca platformă de transporturi independentă, neutră, TimoCom va facilita progresul clienților săi – printre aceștia numărându-se din ce în ce mai multe firme din industrie și comerț – în epoca digitalizată a transporturilor. Deja de acum utilizatorii înregistrați se află autonom pe drum – indiferent de sisteme pot fi transmise date și informații prin platformă datorită interfețelor existente. Sunt posibile și chat-uri legate de oferte. Mărimea firmei nu are, de asemenea, importanță, pentru a avea șanse de participare pe piața transporturilor.

Care va fi direcția de dezvoltare a branșei transporturilor? Unul dintre obiectivele desfășurării autonome a transporturilor este reducerea numărului de kilometri parcurși fără încărcătură și creșterea eficienței transporturilor în întreaga lume. Pentru aceasta nu este necesar ca totul să se schimbe din temelii, promite Gburek: „Spațiul pentru marfă rămâne ceea ce este“. Vor exista în continuare conducători auto, de aceasta este sigur purtătorul de cuvânt, comparând situația cu cea din transportul aerian: „O mare parte a sarcinilor pe care trebuia să le îndeplinească un pilot acum 50 de ani se desfășoară astăzi complet automatizat. Totuși nu se va renunța niciodată la piloți.”

 

Mai multe informații despre TimoCom găsiți la www.timocom.ro

sus pe pagină

Accept faptul că acest site de web foloseşte cookies pentru statistici, conţinut şi reclame personalizate. Detalii