skip navigation
21.10.2021

Barometrul de transport TIMOCOM: Creștere puternică după încetinirea activității pe timpul verii

Al treilea trimestru al anului 2021 confirmă încă o dată tendința ascendentă din domeniul transporturilor rutiere de marfă.

Volumul de marfă peste nivelul din anul precedent

Al treilea trimestru 2021: Volumele de mărfuri în toate țările, cu 51% peste nivelul din anul precedent - ușoară scădere comparativ cu trimestrul al doilea din 2021.

În cursul anului 2021, în special luna septembrie va fi la un nivel puternic: Cu o creștere de 60% față de luna august, tendința este evident ascendentă. „Dezvoltarea acestei țări se datorează parțial și începerii activității de sfârșit de an”, declară Gunnar Gburek.
Distribuit aici ...

Al treilea trimestru al anului 2021 confirmă încă o dată tendința ascendentă din domeniul transporturilor rutiere de marfă. Barometrul de transport TIMOCOM înregistrează o creștere suplimentară a mărfurilor pentru transportat introduse în Smart Logistics System. Datele cumulate din 46 de țări europene arată o creștere semnificativă de 51% comparativ cu al treilea trimestru din 2020.

 

Creștere semnificativă după încetinirea activității pe timpul verii

 

Al treilea trimestru al anului 2021 continuă evoluțiile din primele două trimestre: După ce primul trimestru începuse deja cu o creștere de 58%, al doilea trimestru a dublat nivelul dinaintea pandemiei de coronavirus cu o creștere de 251% față de trimestrul slab al anului anterior 2020. Al treilea trimestru arată acum din nou o creștere de 51% față de 2020, deși există o ușoară scădere în comparație cu al doilea trimestru al anului 2021: În general, s-au înregistrat cu aproximativ 9 procente mai puține oferte de transport de marfă decât în al doilea trimestru al anului 2021.

După o lună august relativ slabă, -29 la sută față de iulie 2021, septembrie a fost din nou în măsură să înregistreze cu aproximativ 54% mai mult transport de marfă, punând astfel capăt ușoarei scăderi din timpul verii.

 

Al treilea trimestru pe piața europeană în cadrul unei comparații lunare

 

Evoluția ultimelor trei luni în cifre: Luna iulie 2021 a înregistrat o ușoară scădere de 6% față de luna iunie, care a fost o lună puternică. Cu toate acestea, în luna august, intrările de mărfuri au scăzut în mod semnificativ, cu un total de 29%. „Aceasta este o evoluție sezonieră”, a comentat Gunnar Gburek, purtătorul de cuvânt al companiei TIMOCOM. „În lunile de vară, am înregistrat în mod tradițional scăderi ale intrărilor de mărfuri. În special luna august este una dintre cele mai slabe luni din Europa. Mai importantă este evoluția pozitivă continuă față de 2020 și creșterea așteptată și care a avut loc acum în septembrie.” Potrivit barometrului de transport, transportul rutier de mărfuri s-a reluat și a înregistrat o creștere de 54% a ofertelor de mărfuri față de luna precedentă. Comparativ cu septembrie 2020, creșterea a fost de 33%.

 

Cifre germane interne la nivel european

 

Cifrele germane interne pentru ultimul trimestru arată o tendință similară cu cea a tuturor ofertelor de transport de marfă din Europa. Deși transportul intern de mărfuri a scăzut cu 18 procente față de trimestrul al doilea din 2021, creșterea față de 2020 este totuși observabilă: Cu 47% mai multe oferte de marfă decât în aceeași perioadă a anului precedent (T3 2021 față de T3 2020), barometrul de transport a înregistrat chiar mai multe intrări decât în 2019. În funcție de lunile individuale, se pot observa următoarele modificări în comparație cu lunile comparative din 2020: iulie +105 de procente, august +34 de procente, septembrie +24 procente.

În cursul anului 2021, în special luna septembrie va fi la un nivel puternic: Cu o creștere de 60% față de luna august, tendința este evident ascendentă. „Dezvoltarea acestei țări se datorează parțial și începerii activității de sfârșit de an”, declară Gunnar Gburek.

 

Piața internă poloneză cu semne diferite

 

În Polonia, transportul terestru prezintă o imagine contrastantă în al treilea trimestru: Barometrul de transport a reușit să indice o creștere a numărului de intrări de mărfuri de 26% în comparație cu trimestrul similar al anului precedent. Cu toate acestea, în trimestrul al treilea din 2021, a înregistrat o ușoară creștere de 2% comparativ cu trimestrul al doilea din 2021. Luna august a fost urmată de o lună iulie extrem de puternică, cu o creștere de 66% față de aceeași lună a anului trecut, urmată de o creștere de 19% a ofertelor de transport de marfă față de 2020. Septembrie a fost exact la același nivel ca în perioada de vârf a pandemiei.

 

Cele mai mari schimbări într-o comparație între țări

 

Transportul de marfă oferit din Olanda și Belgia către țara vecină Germania a continuat să crească în general. Mai exact, în trimestrul al treilea din 2021, comparativ cu același trimestru al anului precedent, au fost măsurate următoarele schimbări:

  • NL -> DE: Iul: 276%/Aug: 100%/Sep: 110%
  • BE -> DE: Iul: 388%/Aug: 169%/Sep: 121%

 

În trimestrul al treilea din 2021, și transportul terestru francez a înregistrat o creștere semnificativă față de 2020: În iulie - 32%, în august - 20%, iar în septembrie - 28%.

În schimb, pentru transportul de marfă din Ungaria cu destinațiile Germania și România, s-a înregistrat un declin puternic în trimestrul al treilea al anului 2021 comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent. Același lucru este valabil și pentru intrările de mărfuri din Austria cu țara de destinație Slovenia. Rezultatele specifice dintr-o privire:

  • HU -> DE: Iul: 0%/Aug: +10%/Sep: -33%
  • HU -> RO: Iul: -21%/Aug: -7%/Sep: -38%
  • AT -> SI: Iul: -16%/Aug: -18%/Sep: -22%

 

 

Creșterea deficitului de șoferi în Europa

 

Potrivit mai multor asociații industriale europene, deficitul de șoferi din Europa crește dramatic. Cel mai recent, evoluțiile din Marea Britanie au fost pe prima pagină a ziarelor, unde există un deficit de peste 100.000 de șoferi. Și în Germania, Asociația federală de transport, logistică și eliminare a mărfurilor (BGL) subliniază că în această țară există un deficit de până la 80 000 de șoferi de camion și că acest număr crește în fiecare an. Situația este similară și în țările vecine, cum ar fi Polonia. Potrivit asociațiilor de transport, Polonia are în prezent un deficit de peste 100.000 de șoferi profesioniști. „Observăm scăderi semnificative ale capacităților de transport în întreaga Europă, ceea ce înseamnă, în primul rând, mai puține spații de încărcare. O creștere a prețurilor la transport este, de asemenea, de așteptat ca urmare a acestei evoluții”, comentează Gunnar Gburek.

 

 

Cu ajutorul barometrului de transport, firma FreightTech TIMOCOM analizează din 2009 evoluția ofertelor și a cererilor de transport în Bursa de transporturi integrată în sistemul Smart Logistics în 46 de țări europene. Cei peste 135.000 de utilizatori generează zilnic până la 800.000 de oferte internaționale de capacități de transport și mărfuri pentru transportat. Sistemul îi ajută pe cei peste 45.000 de clienți TIMOCOM să-și atingă obiectivele logistice în mod inteligent, sigur şi simplu.

 

 

Mai multe informații despre TIMOCOM găsiți la www.timocom.ro.

sus pe pagină