skip navigation

Șapte întrebări frecvente despre inkasso în domeniul logisticii

Vă explicăm cum funcționează și cine suportă cheltuielile.

Distribuit aici ...
13.10.2020
O angajată verifică plata facturilor.

Comanda a fost livrată și factura emisă. Însă plata nu a intrat în cont.

O modalitate de a trata situația cu datornicii este prin intermediul unui birou inkasso. La început pot exista numeroase neclarități.

În acest comunicat de service vă răspundem la cele mai frecvente șapte întrebări puse de obicei înainte de contractarea serviciului.

Dacă doriți ca profesioniștii să se ocupe de managementul creanțelor, este utilă apelarea la un serviciu inkasso.
Distribuit aici ...

Conținut:

  1. Câte somații trebuie trimise înainte a fi posibilă contractarea unui serviciu inkasso?
  2. Ce sarcini preia un birou inkasso?
  3. Cum se angajează o firmă de inkasso?
  4. Cum se desfășoară un proces inkasso?
  5. Ce nu poate face un birou inkasso?
  6. Cât de mari sunt cheltuielile pentru inkasso?
  7. Cine plătește taxele inkasso? 

Creanțe sunt scadente imediat, în măsura în care nu se specifică altfel în contract. Se întâmplă uneori ca plata să nu fie efectuată. Motivele sunt diverse, dar consecințele sunt neplăcute pentru toate părțile. La 30 de zile după expirarea termenului de plată intervine întârzierea la plată. În calitate de creditor aveți acum posibilitatea să luați măsuri și de exemplu, să angajați un birou inkasso pentru a vă recupera banii. Ce trebuie să știți:

 

1. Câte somații trebuie trimise înainte a fi posibilă contractarea unui serviciu inkasso?

Conform directivei UE, după expirarea termenului de plată nu mai este necesară somarea în scris. Beneficiarul intră automat în întârziere de plată și poate fi contractat un serviciu inkasso.

Somarea nu mai este necesară, însă este o etapă utilă pentru menținerea relațiillor de afaceri. Dacă după a doua somare de plată nu există nicio reacție de debitorului sau plata nu a fost efectuată, se poate apela la un serviciu profesionist de management a creanțelor.

 

2. Ce sarcini preia un birou inkasso?

Biroul inkasso verifică starea de fapte pentru ambele părți și poate acționa ca intermediar neutru. Consultă documentele de plată care i se pun la dispoziție și poate decide dacă este vorba despre o creanță reală.

În continuare, un serviciu profesionist de management al creanțelor îi poate ajuta pe clienți să-și recpuereze banii și preia corespondența cu datornicul. Cu această ocazie trebuie clarificată starea de fapte și/sau creanța trebuie plătită. În plus, are dreptul ca, la dorința creditorului, să negocieze modalități de plată alternative.

Serviciul inkasso poate interveni activ în recuperarea banilor. Concret, aceasta înseamnă să solicite efectuarea plății de către datornic. 

 

 

3. Cum se contracteazaă o firmă de inkasso?

Există și posibilitatea de a gestiona personal creanțele. TIMOCOM a redactat un articol pentru această temă, care cuprinde trei sfaturi pentru managementul creanțelor. Acesta implică și contactarea clientului pentru a-i aminti de datoria existentă. Este însă util să vă adresați cuiva cu experiență, sau și mai bine, specializat în domeniu. Pentru luarea unei decizii casele de expediții și firmele de logistică trebuie să acorde importantă informațiilor

corespunzătoare. Angajarea se face, de regulă, simplu, printr-un înscris sau prin intermediul formularului online. Pentru ca biroul inkasso să poată începe procesul, trebuie să i se pună la dispoziție documentele de plată referitoare la creanță. Aceste cuprind facturile care nu au fost plătite, contractul de transport sau alte documente similare. După furnizarea acestor documente, clientul trebuie să confirme comandarea serviciului inkasso. În continuare, echipa inkasso poate să înceapă managementul profesionist al creanțelor.

 

4. Cum se desfășoară un proces inkasso?

După confirmarea comenzii și furnizarea tuturor documentelor relevante, firma de inkasso începe investigarea cazului.

Va verifica dacă documentele sunt corecte din punct de vedere legal. De asemenea, dacă termenul de plată a fost depășit într-adevăr cu 30 de zile. Au fost reclamate daune? Există o factură neplătită? Serviciul inkassoo verifică, pe baza documentelor, dacă creanța nu poate fi contestată și are forță juridică.

 

În continuare biroul ca contacta debitorul. Acesta are posibilitatea de a răspunde și a adopta o poziție. Poate confirma creanța sau o poate respinge și poate furniza documente proprii. În cadrul corespondenței pot fi negociate, de exemplu, plata în rate sau plăți parțiale.

 

5. Ce nu poate face un birou inkasso?

Un serviciu inkasso nu poate decide cine are dreptate, adică nu poate decide vina unei părți și nu poate solicita o plată directă de la debitor. Dacă creanța nu este contestată, poate solicita debitorului să efectueze plata. Dacă creanța este îndreptățită, debitorul trebuie să plătească creditorului suma datorată.

Prin urmare, firmele de inkasso nu au alte drepturi decât creditorul inițial. Acestea nu fac decât să preia corespondența cu debitorul în calitate de prestatori de servicii. Dețin cunoștințele juridice pentru a intermedia, dar nu oferă asistență juridică. În cazul în care cauza ajunge în fața instanței, firma de inkasso nu se implică.

 

6. Cât de mari sunt cheltuielile pentru inkasso?

Dacă o firmă de logistică decide să apeleze la ajutor profesionist pentru managementul creanțelor, costurile sunt limitate. Acestea sunt în funcție de grila de prețuri a avocatului, care stabilește un preț fix. Procesarea cazului inkasso se încadrează între jumătate și cel mult dublul și jumătate al onorariului. Baza de calcul este valoarea creanței. Chiar și în cazurile cu sume mari, sau deosebit de dificile, se va percepe un onorariu maxim de x 2,5. Deseori este propus un nivel mediu, de 1,3. Acest lucru poate părea complicat la început, dar este ușor de calculat.

 

Exemplu: Să presupunem că nu a fost plătit un transport efectuat. Suma facturată este de 500 de euro. Taxele inkassoo pentru acest caz de gravitate medie, la 1,3 din onorariul avocatului, reprezintă 58,50 de euro.

 

7. Cine plătește taxele inkasso?

Există numeroase motive pentru care facturile nu sunt achitate, însă rău-platnicii trebuie să știe că astfel se generează eforturi și cheltuieli. De exemplu, întocmirea și trimiterea somațiilor înseamnă eforturi

administrative și financiare. Creditorul poate cere ca eforturile și costurile pentru recuperarea banilor să fie achitate în totalitate de debitor.

Directiva UE stabilește drepturi și obligații clare în ceea ce privește facturile neachitate. Detaliile juridice referitoare la restituirea costurilor au fost sintetizate în acest comunicat de service de la TIMOCOM. Acest lucru este important de știut, în special într-un domeniu de activitate internațional cum este logistica.

Sinteză

Facturile neachitate trebuie să fie plătite, desigur și pentru a se păstra relații de afaceri de încredere. Dacă se întâmplă ca o plată să nu fie efectuată, este important să știți ce drepturi și opțiuni aveți. Dacă doriți ca profesioniștii să se ocupe de managementul creanțelor, este utilă apelarea la un serviciu inkasso.

 

În domeniul transporturilor și al logisticii managementul creanțelor reprezintă o provocare deosebită, datorită caracterului internațional și diversității limbilor părților implicate. Serviciul incaso internațional de la TIMOCOM este specializat în asistarea clienților săi din întreaga Europă. Asistăm ca intermediar neutru în 27 de limbi și ajutăm la comunicarea cu rău-platnicii.

Informați-vă acum

Următoarele pot fi, de asemenea, de interes pentru dumneavoastră:

 

Ce facem în cazul facturilor neachitate? Drepturi și obligații în cazul întârzierii la plată explicate pe scurt.

Ce facem dacă clientul nu plătește?

Păstrați-vă puterea economică - cum vă puteți proteja firma

sus pe pagină

Accept faptul că acest site de web foloseşte cookies pentru statistici, conţinut şi reclame personalizate. Detalii