Știri 02.04.2024
3

Benzi separate la frontiere pentru camioanele UE

Trecere de frontieră cu camioane

România creează benzi de circulație separate la punctele de trecere a frontierei pentru camioanele cu numere de înmatriculare UE, îndeplinind una dintre cerințele transportatorilor din țară.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România a deschis recent benzi dedicate camioanelor înmatriculate în Uniunea Europeană (UE) la punctele de trecere a frontierei Calafat, Borș II și Nădlac II. Prima bandă de circulație separată a fost deschisă la punctul de trecere a frontierei româno-bulgare Calafat-Vidin, iar la cele două stații de frontieră care creează o legătură de mare viteză cu Ungaria - Nagylak II. – Csánádpalota și Borș II. Vehiculele înmatriculate în UE pot circula și pe benzi de circulație separate la trecerea autostrăzii Nagykerek.

 „A fost deschisă prima bandă dedicată exclusiv vehiculelor UE la punctul vamal din Calafat. Mai exact, a fost deschisă o bandă de circulație doar pentru vehiculele înmatriculate în Uniunea Europeană la Agenția de Control și Colectare (CCA). Pe cealaltă bandă, circulația va fi permisă atât pentru vehiculele înmatriculate în statele membre UE, cât și pentru cele înmatriculate în state extracomunitare”, a anunțat ministrul transporturilor Sorin Grindeanu. Camioanele care părăsesc țara trebuie să treacă mai întâi prin Agențiile de Control și Colectare Vamală. Numai atunci pot trece transportatorii la controlul de frontieră. "Astăzi rezolvăm una dintre solicitările esenţiale ale transportatorilor. Devin operaţionale benzile dedicate autovehiculelor înmatriculate în Uniunea Europeană. Urmează în curând vama dintre Giurgiu și Rusze, iar astfel transportatorii noștri vor avea prioritate față de camioanele din Ucraina sau Turcia”, a spus premierul Marcel Ciolacu.

Noile benzi create vor fi etichetate „UE”, iar pe ele vor putea circula doar camioanele înmatriculate în Uniunea Europeană. Camioanele înmatriculate în state afară de UE, precum și cele înmatriculate în statele membre UE, pot circula în continuare pe benzile etichetate „Toate Camioanele” dacă benzile „UE” sunt supraaglomerate, sau banda „Toate Camioanele” este disponibilă, potrivit CNAIR.

Motivul deciziei

Benzile dedicate au fost create în urma protestelor transportatorilor din ianuarie. Au fost nemulțumiți, printre altele, de timpul mare de așteptare la vamă. „Timp de trei săptămâni în România, fermierii și transportatorii cu mașini și vehicule grele au demonstrat prin încetinirea traficului, au provocat perturbări pe drumurile naționale și șoselele de centură ale marilor orașe în luna ianuarie. Printre altele, aceștia s-au plâns că milioanele de tone de transporturi de cereale ucrainene care trec lunar prin țară provoacă aglomerații uriașe la punctele de trecere a frontierei și în portul Constanța, așa că au cerut crearea unor benzi de circulație separate. 

Au căzut și capete

Pe 18 ianuarie, Marcel Ciolacu l-a înlocuit pe șeful biroului vamal român și pe vicepreședintele organului fiscal din cauza plângerilor fermierilor și transportatorilor privind tranzitul cerealelor ucrainene. Premierul român a anunțat pe 2 februarie că a ajuns la o înțelegere cu fermierii și transportatorii pentru a pune capăt manifestațiilor, după ce a fost desemnată o comisie interministerială care să elaboreze cele mai bune soluții pentru rezolvarea problemelor ridicate de protestatari.

Cereri ascultate

Guvernul a promis, de asemenea, peste 1,2 miliarde de lei (241 milioane de euro) subvenții pentru peste 700.000 de fermieri. Fondurile „vor ajunge la fermierii din sectoarele agriculturale, pe baza cererilor depuse anul trecut. Fondurile reprezintă ajutor național finanțat din fonduri europene. Peste 550.000 de fermieri din sectorul plantelor și 200.000 din sectorul zootehnic vor beneficia de aceste sume”, a spus Marcel Ciolacu.

Deci, o cerere a transportatorilor s-a ascultat, România creează benzi de circulație separate la punctele de trecere a frontierei pentru camioanele cu numere de înmatriculare UE. Ei vor avea beneficii din faptul acesta, vor avea prioritate față de camioanele din Ucraina sau Turcia și vor putea economisi mult timp.

Alăturați-vă acum de TIMOCOM Marketplace!

 

Deveniți insider în domeniu

Abonați-vă aici și veți primi în mod regulat articole interesante, care vă vor face mai ușoară activitatea de zi cu zi și vă vor extinde orizontul în afaceri.


Abonare Newsletter

sus pe pagină