skip navigation

Tripticul logistic: Cooperare pentru implementarea interfețelor inteligente

TIMOCOM și translogica susțin Quehenberger Logistics la automatizarea proceselor de transport

Viziunile devin realitate cu ajutorul tehnologiei moderne

Poveste de succes Quehenberger Logistics GmbH & TIMOCOM

Firma FreightTech TIMOCOM s-a remarcat din 1997 în domeniul logisticii prin inovații deschizătoare de drumuri cu scopul de a optimiza și a automatiza procesele de transport. În paralel cu extinderea continuă a sistemului Smart Logistics System, specialistul în IT și date își dezvoltă în permanență și cele trei interfețe, denumite pe scurt API. Printre cele mai importante avantaje oferite de interfețele Bursă de transport, Comenzi de transport și Tracking se numără utilizarea mai eficientă a timpului și creșterea eficienței costurilor și a proceselor. De acestea profită toți cei, din peste 45 000 de clienți din Europa, care utilizează sisteme de management al transporturilor, ERP și telematice.

Printre acești clienți se numără și Quehenberger Logistics GmbH, care se bazează pe sistemul de management al documentelor de transport (TDMS) translogica de la TRANSLOGICA GmbH pentru derularea proceselor logistice interne, cu care are o colaborare îndelungată. Pentru deservirea întregii piețe europene, Quehenberger se bazează, de asemenea, pe o firmă inovatoare, condusă de o familie: TIMOCOM. Exploatarea eficientă a celor 250 de vehicule proprii și a celor 520 000 m² de spații logistice și de depozitare este în centrul atenției la Quehenberger Logistics, la fel este și dorința de a derula activitatea prin procese optimizate, automatizate și transparente.

Quehenberger Logistics GmbH

va digitaliza, simplu și cu succes, procesele de transport datorită interfețelor

„TIMOCOM este un nume foarte apreciat în firma noastră”, relatează Christian Fürstaller, CEO & Managing Partner la Quehenberger Freight GmbH. „Firma noastră reflectă dorința de a fi în avangarda digitalizării. Aceasta a întărit semnificativ decizia noastră de a clădi pe baza interfețelor de la TIMOCOM.”

Steven van Cauteren, TIMOCOM Head of Key Account & Partner Management, completează: „Viziunea clientului nostru este de a deveni cea mai bună firmă de logistică de mărime mijlocie din Europa Centrală și Europa de Est. TIMOCOM are viziunea de a crea o lume fără provocări logistice. Expertiza și soluțiile noastre concretizate sub forma celor trei API aduc cele două viziuni cu un pas mai aproape de realitate.”
Dificultățile zilnice, care s-au acumulat ca urmare a utilizării în paralel a mai multor sisteme, sunt depășite de Quehenberger Logistics prin utilizarea celor trei interfețe.

Inițiere și comandare Optimizează, digitalizează, conectează

Implementarea interfeței Bursă de transport în translogica face posibil ca firma Quehenberger să transmită ofertele de mărfuri pentru transportat și de capacități de transport din TDMS în Smart Logistics System printr-un singur clic cu mouse-ul. Rezultatul: Evitarea introducerilor duble și a erorilor de introducere, creșterea eficienței timpului, a costurilor și a muncii. Domeniul acoperit crește nemijlocit la peste 45 000 de potențiali parteneri de afaceri.
„Datorită procedurilor agile ale celor doi parteneri a rezultat o simbioză perfectă, care a generat rezultate excelente în etape de dezvoltare scurte”, descrie colaborarea Hansjörg Haller, CEO la TRANSLOGICA GmbH. „Prin colaborarea cu TIMOCOM și translogica a rezultat pentru utilizator o interfață intuitivă. Ergonomia poate fi comparată cel mai bine cu un portal de voiaj gen trivago, deoarece sunt suficiente numai câteva clicuri pentru a încheia un contract cu forță juridică.”

Interfețele - cheie a automatizării

În trecut, în acest punct urma un maraton de mesaje prin e-mail îndelungat între Quehenberger Logistics, ca beneficiar și prestatorul respectiv. Acum trimiterea comenzilor este asigurată de interfața Comenzi de transport, integrată, de asemenea, în translogica. Complet digital și cu forță juridică, se ocupă și de trimiterea documentelor necesare celor două părți, de ex. pentru transportul mărfurilor periculoase și face posibilă acceptarea directă a comenzilor. Interfața documentează automat în sistem toate modificările de stare. În plus, inițiază și arhivarea datelor (de bază) relevante.
Quehenberger Logistics vine aici în întâmpinarea prestatorilor cu un pas important: datele din atașamentele e-mail-urilor trebuiau să fie trimise până acum manual în sistemul TMS respectiv. Prin automatizarea cu ajutorul interfeței este evitată această întrerupere a mediilor și Quehenberger Logistics reduce semnificativ procesele interne ale partenerilor de afaceri.
„În special în ceea ce privește eficiența au rezultat pentru noi numeroase îmbunătățiri în urma introducerii sistemului. Datorită interfeței Comenzi de transport este posibilă acum alocarea fără o întrerupere a mediilor. Integrarea inteligentă în translogica are loc prin numai câteva clic-uri”, informează Christian Fürstaller cu încântare. „Invers, noi profităm de acest avantaj și ca prestator.”

Mergând până la subcontractant: Real-Time-Visibility în lanțul transporturilor

Unde este marfa? Când va fi livrată? Și pentru Quehenberger Logistics și partenerii săi de afaceri acestea sunt două dintre cele mai importante întrebări care intervin în derularea transporturilor contractate. În această poziție oferă ajutor interfața Tracking. Aceasta trimite datele GPS curente ale vehiculelor autorizate pentru urmărire în timp real către beneficiar.
„Quehenberger Logistics dorește să redirecționeze numărul de tracking și către subcontractanți, pentru a asigura o transparență cât mai deplină”, spune Steven van Cauteren.
În practică clientul nu numai că primește automat datele GPS ale vehiculelor autorizate în sistemul său TMS, ci le poate și împărtăși. De aceea, TIMOCOM recomandă ca în general datele de urmărire să fie puse la dispoziția partenerilor contractuali, deoarece aceasta contribuie semnificativ la creșterea încrederii reciproce. Ca specialist în IT și date, TIMOCOM acționează aici și ca furnizor de date. Informațiile agregate de la 265 de furnizori de servicii telematice sunt afișate pe suprafața de lucru uzuală a utilizatorilor. Utilizatorii pot, în plus, să compare în software-ul de planificare datele GPS furnizate de translogica cu termenul de livrare convenit. În faza următoare, prin acest software este posibilă determinarea ETA. O plusvaloare importantă pentru planificare.

Concluzie: Trei interfețe, un proces de transport cursiv

TIMOCOM, translogica și Quehenberger Logistics sunt de aceeași părere: Digitalizarea și logistica sunt interdependente și nu au ajuns nici pe departe la potențialul lor maxim.
„Dacă utilizarea interfețelor noastre Bursă de transport, Comenzi de transport și Tracking asigură deja procese de transport cursive și nu mai apar blocaje în punctele importante, acest domeniul are în față un viitor strălucit”, prezice Van Cauteren. Pandemia corona din 2020 a dovedit potențialul digitalizării și al automatizării în domeniul logisticii. TIMOCOM va juca în continuare un rol important în logistică și le va sta alături clienților atât cu sistemul Smart Logistics System ca bază, cât și cu extensii logistice, de exemplu sub formă de interfețe, ca deschizător de drumuri și partener.

sus pe pagină