13.12.2017

Subiect actual: Procedura corectă cu privire la daunele cauzate în timpul transportului

(2)

Avocatul la TimoCom, Christophe Schott și un evaluator ne clarifică  ca daunele în decursul transportului pot fi cauzate foarte rapid. Chiar și cu profesioniștii din domeniul transportului cu mulți ani de experiență, se poate întâmpla faptul că ceva se strică sau se sparge în zona lor de responsabilitate.

Aceasta se poate întâmpla în timpul încărcării, transportului efectiv sau descărcării. Cu toate că, aceste daune sunt de obicei, acoperite de asigurator, aceasta poate fi validată numai dacă prejudiciul este într-adevăr responsabilitatea transportatorului.

În practica zilnică, vina pentru mărfurile deteriorate este adesea pusă pe transportator, chiar dacă nu este responsabil pentru daune. Un exemplu: Un camion ajunge la destinatar și la deschiderea ușilor din spate sau a prelatelor se vede că unele sau toți paleții s-au prăbușit sau răsturnat. Deseori, muncitorul din depozit, la rampă, cere conducătorului auto să recunoască daunele pe  scrisoarea de trăsură, iar societatea de asigurare va remedia daunele.

Cine este răspunzător pentru daune?

Christophe Schott, avocatul platformei de transport TimoCom afirmă: "Uneori se uită să se verifice dacă a apărut vreun prejudiciu și dacă este posibil ca să fie răspunzător altcineva. Dacă, de exemplu, paleții au fost încărcați necorespunzător sau dacă conducătorului auto nu i se permite să fie prezent la încărcare și, prin urmare, nu poate controla fixarea încărcăturii, alții ar putea fi răspunzători pentru daune. " Sau poate că bunurile de pe paleții nu s-au deterioarat din cauza căderii. - chiar și asta este adesea "trecut cu vederea".

În caz de îndoială, este adesea util să apelăm la un expert de daune de transport: evaluator de daune (în limba germană: Havariekommissar , engleză: Surveyor). Karl A. Selig,

 http://www.havarie-buero.de/  a se vedea nota 2 la sfârșitul textului

Este evaluator de daune de 30 de ani, și dă foarte mare importanță faptului că are datoria  să rămână absolut imparțial, în timpul efectuării evaluării. Recunoaște însă faptul că rezultatele expertizei sale îi ajută deseori pe transportatori:

"80% din toate daunele cauzate de transport sunt daune care apar datorită planificării necorespunzătoare. Dacă știi că șoferul a făcut totul bine și a respectat toate regulile, atunci altcineva trebuie să fie de vină. "Karl Selig dă un exemplu în care raportul său a scutit compania de transport: "Carnea a fost preluată ca marfă congelată de la trei puncte de încărcare și după trei zile, la descărcare, clientul a primit-o stricată. Am putut constata ca bunul nu s-a stricat în timpul transportului, pentru faptul că de ex. șoferul a reglat greșit unitatea de răcire, ci marfa a fost deja prea caldă la încărcare.

Este important ca evaluatorul să fie angajat cât mai curând posibil. Este mult mai bine dacă poate să fie prezent deja la punctul de încărcare, unde se observă dauna, decât dacă numai după câteva zile, pe baza fotografiilor și a mărturiilor, poate să creeze o opinie. Cu toate acestea, există o restricție la care Christophe Schott de la TimoCom arată: „Important este măsura daunei posibile. Se aplică întotdeauna obligația de a diminua pierderile, și anume obligația de a nu mări costurile în mod disproporționat. În cazul daunelor minore, nu este recomandat a angaja un evaluator costisitor."

Dar chiar și pentru aceste cazuri Andreas Selig are un sfat: "Dacă aveți un prejudiciu și doriți să angajați un evaluator, atunci ar trebui să notați exact în foaia de parcurs sau în scrisoarea de trăsură, ce sa întâmplat. De exemplu, pe care palet, pe care ambalaj, ce anume a fost exact deteriorat. Este și mai bine să faceți o fotografie, fie ea o fotografie de telefon mobil. "

Mai multe despre tema evaluatorului de daune sunt  aici .

http://www.portatio.com/?blogId=1703011006044610

 

Descărcare comunicat de presă
sus pe pagină