02.02.2017

„Unii vor așa, ceilalți altfel.“

Sunt 5 probleme referitoare la schimbul de paleți, cu care le putem întâlni des - zice Alexander Oebel, avocatul firmei TimoCom

(4)

La transporturi cu termen scurt, cei care desfășoară transportul, lucrează cu un profit mic și sub presiune mare. Dacă mai intervine și un preț de paleți, are mari șanse să iasă comanda în minus. Alexander Oebel, avocatul firmei TimoCom detaliază cele 5 cel mai des întâlnite probleme al schimbului de paleți:

1. Clienți diferiți și cerințe diferite

Problema: „Un client vrea un camion complet gol, celălalt cu paleți de schimb. Dacă vreau să am paleți de schimb la mine în camion,deja am loc mai puțin pentru marfă. Nu putem pregăti camionul pentru orice eventualitate.“

Sugestie: Trebuie întrebat clientul dacă are conturi de paleți, și în caz afirmativ, în care locație centrală. Puteți, de asemenea și dvs. să vindeți paleții la comerciant, înainte de încărcare. Acestea sunt soluțiile mai ieftine.


 Așadar: Dacă ulterior vă vor greva cu paleții deteriorați sau lipsă, ar putea însemna mai mult de 10 Euro pe bucată.

2. Planificare pe termen scurt

Problemă: „Acordulîn cazul pieței spot se realizează destul de repede. Des se întâmplă că camionul se află deja pe drum, când se discută detaliile, cum ar fi de exemplu schimbul de paleți. După aceea, transportatorul realizează că, transportul nu a ieșit cu profit, pentru că de exemplu: s-au creat datorii de paleți.“

Sugestie: În cazul contractelor pe termen scurt problema schimbului de paleți trebuie clarificată din timp și în caz ideal, trebuie plănuit din start. Ar fi o soluție și returnarea ulterioară al paleților.

3. Diferențe regionale

Problema: „Schimbul de paleți nu este automat și nu este comun în toate țările europene. În caz de nelămuriri nu numai dificultățile lingvistice pot crea piedici, ci și cele juridice.“

Sugestie: Informați-vă ce reglementări sunt în vigoare în țara de încărcare sau descărcare și planificați conform acestuia.

4. Paleții împotriva paleților

Problema: „Multe clauze contractuale nu sunt clare din perspectiva responsabilității și riscurilor schimbului de paleți, incluzând și faptul că, cui trebuie să fie returnate paleții. Eficacitatea acestor AGB este de multe ori îndoielnică. Mulți se sperie de aceste conflicte juridice, deoarece nu vor să piardă și mai mulți bani.

Sugestie: Expresia "Schimbi de paleți din Bonn sau Köln" există de mult timp în Germania și este folosită în contractele care cuprind clauzele contractelor. Numărul paleților încărcate și descărcate trebuie întotdeauna ținute în evidență . În acest fel, ca și transportator, nu veți speria dacă realizați că nu aveți la dispoziție paleți.

De exemplu procedura schimbului de paleți din Bonnfuncționează bine , în cazul transporturilor regulate, când ambalajele și navetele sunt duse înapoi la locul de încărcare.

Procedura schimbului de paleți din Köln se poate utiliza mai bine în cazul în care sunt mai multe puncte de încărcare. Aici transportatorul trebuie să asigure paleți disponibile la locul de încărcare. La locul de descărcare primește paleți goli pentru utilizare ulterioară.

5. Interdicția compensării

Problema: „S-a răspândit concepția greșită că taxa de transport trebuie plătită în primul rând la 100%. Acest principiu se aplică doar parțial și în Condiţiile generale de transport germane (CGTG). În practică se aplică compensarea în taxa de transport și în revendicarea costurilor aferente.“

Sugestie: Clarificați din start condițiile schimbului. Întrebați, când și cum vor schimbul: Procedura schimbului de paleți din Düsseldorf, europaleți sau gitterboxe scumpe? Stabiliți cine va fi responsabil în cazul în care ceva nu va funcționa așa cum ați convenit. Esența constă în documentarea precisă. Să separați factura pentru paleți și factura pentru transport și verificați dacă este introdusă corect cantitatea exactă al paleților, precum și faptul că cine, unde, ce, pentru cine și de unde a predat.

Descărcare comunicat de presă
sus pe pagină