Urmărire prin GPS integrată pentru logistica de transport a viitorului
Casa de expediții Schwarz își mărește calitatea serviciilor printr-o singură interfață
Cum pot fi transmise automat datele de poziție ale autocamionului de la partenerii de transport pe termen scurt în sistemul de management al transporturilor (TMS) propriu? Această întrebare a fost adresată de casa de expediții Schwarz, o firmă mare de transport, membră ELVIS, furnizorului celei mai mari platforme de transporturi din Europa, TimoCom. Împreună cu specialiștii IT internaționali Arvato Systems, TimoCom a dezvoltat nu numai o soluție pentru această situație specială, ci și pentru o problemă-cheie a logisticii transporturilor de astăzi. Rezultatul este o interfață care face posibilă recepționarea în orice moment și prelucrarea datelor GPS de la prestatorii de servicii de transporturi abilitați – astfel obținându-se o creștere a calității serviciilor și a satisfacției clienților la derularea comenzilor de transport.
Care a fost provocarea?
80% din cele 80 000 de transporturi pe an sunt efectuate de casa de expediții Schwarz cu un parc auto propriu constând din 250 de autocamioane, iar restul de 20% prin parteneri de transport din platforma TimoCom. La până la 350 de curse pe zi se adaugă în zilele de vârf, pe termen scurt, 100 de contractori suplimentari prin intermediul platformei. Spre deosebire de autocamioanele proprii, acești parteneri de transport utilizează diverși furnizori de servicii telematice, care transferă datele în formate variate. Integrarea acestor numeroase interfețe ar fi extrem de scumpă și dificil de realizat. Însă tocmai aceste informații sunt importante, spun cei de la casa de expediții Schwarz, pentru a fi posibilă monitorizarea transporturilor:
„Analog cu vehiculele proprii, dorim să integrăm datele de poziție ale partenerilor de transport în sistemul nostru TMS, pentru a calcula orele de sosire. Mai precis, pentru noi este extrem de important să identificăm din timp abaterile de la programul planificat, pentru a fi posibilă luarea unor eventuale măsuri de remediere. Dacă acest lucru nu este posibil, cel puțin poate fi comunicată clientului în mod proactiv o întârziere preconizată”, explică Oliver Ocker, reprezentant autorizat și Key Account Manager la Spedition Schwarz.
Care a fost soluția?
Dorința clientului, Spedition Schwarz, a fost exact provocarea potrivită pentru Luise Thönnes și Philipp Schmidt, Product Manager la TimoCom. Deja de la introducerea funcției de tracking, în 2013, TimoCom a devenit un punct nodal pentru datele de poziție ale utilizatorilor platformei. Aceasta a fost accesată de peste 230 de furnizori de servicii telematice. Pentru a face posibilă procesarea datelor de poziție ale partenerilor de transport de către Spedition Schwarz, TimoCom a creat o interfață prin care celelalte sisteme pot accesa și apela într-un format unitar datele GPS. În acest cadru a fost dezvoltată în continuare și extensia de management al transporturilor utilizată de Spedition Schwarz „best4log-x” de către Arvato Systems, furnizorul soluției. „Primul nostru obiectiv este susținerea clienților în activitatea zilnică. Cu ajutorul partenerului nostru pilot, Spedition Schwarz și al specialiștilor IT Arvato Systems am reușit să introducem interfața dorită în decurs de o lună. Cu toții au fost foarte deschiși și totul s-a desfășurat fără probleme”, spune Luise Thönnes de la TimoCom. Și Arvato Systems consideră introducerea noii interfețe ca fiind o plusvaloare semnificativă: „Datorită interfeței GPS cu TimoCom am reușit să adăugăm plusvaloare la TMS și să susținem chiar și mai bine procesele digitale pentru Spedition Schwarz”, declară Dirk Tiegler, Key Account Manager la Arvato Systems.
Ce este avantajul?
„Până acum a trebuit să solicităm telefonic situația transportului de la prestatorii de servicii care foloseau alte sisteme și să introducem manual informațiile în TMS. Aceasta necesita mult timp și informațiile nu erau întotdeauna de încredere 100%”, afirmă Oliver Ocker. Philipp Schmidt confirmă: „Atâta timp cât schimbul de date a implicat faze manuale întregul proces nu numai că a fost costisitor ca urmare a timpului necesar, ci și deschis greșelilor.”
Datorită interfeței GPS cei de la Spedition Schwarz pot acum să vadă automat dacă un partener de transport întârzie și îl pot informa pe client direct. Cu cele până la 100 de autocamioane pe care Spedition Schwarz le comandă zilnic prin TimoCom, casa de expediție economisește prin această interfață un timp valoros. „Cel mai important este însă că au crescut încrederea și satisfacția clienților”, mărturisește cu bucurie Ocker.
Concluzie: Acest exemplu dat de un utilizator netezește drumul pentru alți utilizatori al platformei
Condiția necesară pentru a utiliza interfața este soluția de tracking TC eMap®, disponibilă gratuit pentru toți utilizatorii TimoCom. Și firmele mai mici pot profita astfel de un avantaj concurențial, după cum confirmă Oliver Ocker: „Activarea pentru tracking la TimoCom este foarte simplă. Efectul este însă enorm! Ca partener de transport prezint mai multă încredere. Nu trebuie să uităm că, înainte de toate, prin tracking se previne și furtul mărfurilor.”
Interfața GPS cu TimoCom este acum disponibilă și pentru alți clienți interesați. „Interfața funcționează cu un fel de ștecher universal, la care se conectează, simplu și rapid, sistemul propriu,” explică Thönnes. Pentru branșa transporturilor aceasta înseamnă că prin intermediul interfeței pot fi urmărite digital și relații de transport pe termen scurt. Ca urmare atât prestatorii, cât și beneficiarii transporturilor pot obține o transparență, o calitate și o securitate mai mare pe piața contractelor pe termen scurt.
Mai multe informații despre interfețele telematice de la TimoCom pot fi găsite la https://www.timocom.ro/Tracking/Localizarea-mijlocului-de-transport